fbpx

Hírek

Észszerű szabályozással a versenyképes autóiparért – Hölvényi György sajtóközleménye

2018. 09. 11.

Az Európai Parlament Környezetvédelmi szakbizottsága hétfő este szavazott a személy-és könnyű gépjárművek széndioxid kibocsátási követelményeiről szóló jelentéséről. Hölvényi György, a Fidesz- KDNP európai parlamenti képviselője a magyar gazdasági növekedést és az autóiparban dolgozók ezreinek érdekeit szem előtt tartva indítványozta a parlamenti jelentés módosítását, amely kulcsfontosságú jelentőséggel bír az autógyárakra nézve. A módosító javaslataihoz a Néppárti frakció is csatlakozott.

A Képviselő kiemelte:  „hazánk és az unió iparának versenyképessége megőrzése érdekében olyan célok kitűzéséért küzdünk, amelyek reálisan elérhetők az autógyártók számára, ugyanakkor támogatják a közlekedés környezetterhelésének csökkentését – ésszerű kereteken belül. Fontosnak tartom az egyensúly megtartását a környezetvédelmi és az ipari illetve gazdasági célok között. Úgy vélem – figyelembe véve a hazai iparági szereplők egyhangú véleményét is –, túl ambiciózus a javaslatban meghatározott cél, annak elérése túl nagy terhet ró az ipari szereplőkre, és nehéz kihívás elé állítja a szektort. Az egyre szigorodó határértékek betartásával járó problémákat a gyártók egyre nehezebben tudják áthidalni, így kénytelenek alternatív megoldásokat keresni.

 Magyarország és az Európai Unió ipari versenyképességének megőrzése egyaránt kiemelt érdek. A javaslat tárgyalása során szem előtt kell tartani a hazai autóipari ágazat érdekeit és a versenyképességének megőrzését.

Magyarország gazdaságpolitikai célja tovább erősíteni a nemzeti ipart,

a hazánkban működő autóipari vállalatok helyzetének erősítésével elősegíteni az új munkahelyek létrejöttét, és támogatni a járműgyártásban a hazai hozzáadott érték – ezen belül is a beszállító kis- és középvállalatok verseny- és exportképességének – növekedését.”

Hölvényi György elmondta: „Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a szigorodó szabályozás a hazai gazdaságban meghatározó és annak jelentős részét kitevő járműgyártást – ezáltal a GDP-t, a foglalkoztatottsági mutatókat stb. – hátrányosan érinti majd, mivel a hazai szereplők jelenleg elsősorban a hagyományos belsőégésű motorok, illetve az ezzel hajtott járművek gyártásában érdekeltek.” A magyar kormány  figyelembe vette és veszi a Magyarországon letelepedett autógyártók érdekeit, ezért a Képviselő fontosnak tartja, hogy olyan célokat tűzzünk ki a gyártók számára, amelyek reálisan elérhetők.