fbpx

Európai megoldások Budapest közlekedésének

Az Európai Parlament nagy többséggel elfogadta Barsiné Pataky Etelka néppárti képviselő indítványait, amelyeket a városi közlekedés fejlesztéséért nyújtott be Strasbourgban. Az európai nagyvárosok közlekedését is forradalmian megújítják ezek az "intelligens" közlekedésirányítási rendszerek, amelyek mind a biztonság, mind az állandósult dugók terén megoldásokat kínálnak a jövőben, és akár 20% többletkapacitás is nyerhető lenne így a városokban.

Az európai közlekedésben új korszak nyílik meg – hangsúlyozta Barsiné. A hazai városokban, de legfőképpen Budapesten a városi mobilitás új kultúráját kell megteremteni. A Fidesz európai képviselője szerint a városi közlekedésnél figyelembe kell venni az új tagállamok sajátos problémáit, amelyet indítványaiban is hangsúlyozott.

Az európai parlamenti képviselő szerint a biztonságos és garantált személyi mobilitás a függetlenség kulcsa, mindenki számára biztosítani kell a jó hozzáférés lehetőségét, mint például: a gazdaság szereplőinek az eljutás lehetősége, mint pl. üzletek, vállalkozások, terminálok, repterek jó megközelíthetősége, vagy az alacsony jövedelműek, idősek, számára a megfizethető mobilitás megteremtése. Mindezeket a kérdéseket már ez év májusában szakmai konferencián vitatták meg közlekedési szakértők és szakpolitikusok Barsiné Pataky Etelka szervezésében Budapesten.

A budapesti helyzetet elemezve Barsiné rámutatott, hogy a mostani közlekedési állapot tarthatatlan, a városban nem lehet közlekedni, a légszennyezettségéről pedig kezd hírhedté válni. Ezért is szükség van az EU mobilizáló szerepére, a közös gondolkodásra. A politikus asszony szerint a változásokra azért van szükség, hogy egyvalami, a legfontosabb ne változzon, ez pedig a személyes mobilitás.

Budapestet elhagyta mintegy százezer ember az elmúlt évtizedben, 2005-ben már 273 ezren ingáztak Budapestre, mindezt úgy, hogy ugyanebben az évben 11%-kal kevesebben vették igénybe a HÉV-et és a metrót. A megszokott közlekedési struktúrákon tehát változtatni kell. Barsiné ezért hozzátette: a városra és környékére vonatkozó integrált mobilitási terv, és annak végrehajtása nélkül, egy integrált közúti és
tömegközlekedési rendszer életbe léptetése nélkül ez nem lehetséges.

Aki az európai közös gondolkodásokból, fejlesztésekből kimarad, az bizony az európai versenyben lemarad, hívta fel a figyelmet végül a képviselő asszony.